برنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکمشاوره تحصیلی کنکور

میزان تاثیر کلاس کنکور در قبولی کنکور

استادبانک نویسنده
3837 3
31 مرداد 1401
میزان تاثیر کلاس کنکور در قبولی کنکور

تاثیر کلاس کنکور تا چه میزان است؟ اغلب دانش‌آموزان در کلاس‌‌های آمادگی برای کنکور شرکت کرده‌اند اما در آخر به نتایج متفاوتی رسیدند. عده‌ای به این نتیجه رسیدند که برای دروس دیگر هم نیاز به کلاس دارند و عده‌ای دیگر به این نتیجه رسیدند که به همچین کلاس‌هایی اصلا نیازی ندارند. برای دانش‌آموزان کنکور به مانند غول مرحله آخر دوران مدرسه است و از هیچ تلاشی برای شکست این غول خبیث دست برنمی‌دارند. از شرکت در کلاس‌های تقویتی برای کنکور گرفته تا کلاس‌های تست‌زنی و غیره.

 اما اکثریت مردم درباره‌ی تاثیر کلاس‌های کنکور در بالابردن شانس قبولی اطمینان کامل ندارند. بسیاری بر این باورند که دانستن تکنیک‌های تست‌زنی بسیار مهم‌‌تر از تسلط کامل بر محتوای کتاب است؛ اما اینگونه نیست. به همان اندازه که محتوای کتاب مهم است، تکنیک‌های تست زنی و کنکوری نیز بسیار موثر است. دانش‌آموزان، باید بدانند که کنکور غولی نیست که در ذهن‌شان ساخته‌اند و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی درست به مانند یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد.

زمان مهم‌ترین عنصر در زندگی یک دانش‌آموز کنکوریست و شرکت در کلاس‌های کنکوری باعث می‌شود از اتلاف وقت جلوگیری شود. فرای نکات منفی و مثبت آن، قبولی در کنکور، اول از همه به خود دانش‌آموز و برنامه ریزی درسی او بستگی دارد. ما دراین مقاله‌ی مجله استادبانک سعی داریم به بزرگ‌ترین سوال ذهنی‌تان درباره‌ی تاثیر کلاس های کنکور بپردازیم و کمک ‌کنیم تا بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.مشاوره کنکور استادبانک

به کلاس های کنکور برویم یا نه؟

مطمئنا اولین سوال ذهن بسیاری از داوطلبین این است که به کلاس کنکور برویم یا نه؟. قبل از دانستن مزایا و معایب کلاس‌ها باید به این سوال پاسخ دهیم؛ بله. اگر فکر می‌کنید در دروس خاصی مشکل و ضعف دارید و یا بخاطر کمبود وقت توانایی مرور کلیه‌ی مطالب و استخراج نکات آن را ندارید، بروید. اما باید بدانید این کلاس‌ها تنها  عامل موثر بر قبولی شما نیست و موارد دیگری هم هستند به اندازه‌ی تاثیر کلاس کنکور، موثراند. مانند، برنامه ریزی درسی مناسب، سلامت روان، خانواده و غیره.

بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌دانند برای کنکور چگونه درس بخواند و یا کدام نکات را مطالعه کند. در این موارد شرکت در کلاس خصوصی کنکور، کمک بسیار بزرگی می‌کند. قبل از هرچیزی بدانید در چه دروسی ضعف دارید و سپس مشکل‌ اصلی‌تان در آن درس را پیدا کنید. اگر مشکلتان با مفهوم کتاب است و تنها کاری که می‌کنید حفظ کردن، بدون درک متن است، باید از کلاس‌های تقویتی کمک بگیرید.

البته در خانه با تمرین و حل مسائل و مطالعه‌ی نکات آموزشی مهم، می‌توانید تاثیر کلاس کنکور را افزایش دهید. اگر هم در تست‌زدن و سرعت عملتان برای این‌کار مشکل دارید، می‌توانید از کلاس‌های تست‌زنی مربوط به کنکور کمک بگیرید.

میزان تاثیر کلاس کنکور؛ آیا به کلاس کنکور برویم یا نه؟

تاثیر کلاس کنکور تا چه اندازه است؟

همانطور که پیشتر گفتیم، کلاس‌های خصوصی امکانات بسیار خوبی را برای موفقیت در کنکور و کسب درصد‌های بالا و رتبه خوب مهیا می‌کند. اما علاوه بر تاثیر کلاس کنکور، سخت‌کوشی و تلاش دانش‌آموز نیز یکی از عوامل موفقیت در کنکور است و نقش اصلی را خود دانش‌آموز ایفا می‌کند. به بیان بهتر می‌توان گفت کلاس کنکور حکم راهنما را دارد و تنها دانش‌آموزانی می‌توانند از این کلاس‌ها نهایت استفاده را ببرند که خودشان افرادی بانظم و پرتلاش باشند.

کلاس‌های کنکور تنها به ارائه نکات مهم کنکوری منتهی نمی‌شوند، بلکه اولین قدم، آموزشِ داشتن نظم و برنامه ریزی است. برای همین بسیار حائز اهمیت است که دانش‌آموزان نهایت استفاده را از مشاوره تحصیلی کنکور ببرند. در ادامه نکات مثبت شرکت در کلاس‌های کنکوری را ذکر کرده‌ایم:

  1. باعث کشف نقاط قوت و ضعفتان می‌شود.
  2. باعث افزایش مدیریت و سازماندهی دروس و زمان می‌شود
  3. به یادگیری بیشتر نظم و برنامه‌ریزی درسی کنکور کمک می‌کند.
  4. باعث یادگیری ترفند و تکنیک‌های حل مسائل می‌شود.
  5. مهم‌ترین تاثیر کلاس کنکور کمک به افزایش اعتماد به نفس و خودباوری است
  6. باعث کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموز می‌شود
  7. کلاس های کنکور به نوعی کلاس تست‌زنی هم محسوب می‌شود و باعث می‌شود مهارت دانش‌آموز در تست‌زنی افزایش یابد.
  8. ارتباط با سایر دانش‌آموزان در کلاس باعث افزایش روحیه و اطلاعات دانش‌آموز می‌شود.

چه عواملی را برای افزایش کیفیت تاثیر کلاس کنکور باید درنظر گرفت؟

چه عواملی را برای افزایش کیفیت تاثیر کلاس کنکور باید درنظر گرفت؟

تاثیر کلاس کنکور، زمانی مثبت تلقی می‌شود که ویژگی‌ها و نکات مثبت مختلفی را به همراه داشته باشد. عوامل متنوعی روی کیفیت کلاس کنکور تاثیر دارند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کلاس کنکور باکیفیت آشنا می‌شوید:

1.در نظر گرفتن ویژگی‌های استاد؛ تاثیر مستقیم روی تاثیر کلاس کنکور!

برای موفقیت در کنکور تنها شرکت در کلاس های کنکور کافی نیست و باید به انتخاب استاد خوب و باتجربه بسیار دقت کرد. می‌توان گفت بهترین اساتید کنکور کسانی هستند که در دوران تحصیلی خودشان نتایج بسیار خوبی داشتند و در آزمون کنکور نیز رتبه‌ی خوبی را کسب کرده‌اند. مسلما کسی که درصد بالاتری را در درس بخصوصی کسب کرده است استاد قابل اعتمادتر و قابل‌تری است. البته اساتیدی هم هستند که در نتایج کنکوری خود به اندازه‌ی کافی خوب عمل نکرده‌اند، اما بعد از فارغ التحصیلی بسیار تلاش و کار کرده‌اند.

در هنگام انتخاب مشاور حواستان باشد استاد را صرف اینکه معروف و تبلیغات زیادی انجام داده است انتخاب نکنید. توان علمی استاد مهم‌تر از شهرت و تجربه‌ی استاد است. مطمئن شوید که سطح درسی کلاس با پایه‌ی شما یکی باشد. اگر در درسی ضعیف هستید مطمئن شوید که کلاس موردنظرشما کلاس افراد سطح بالا نباشد. استادی انتخاب کنید که صبور باشد و برای رفع ایرادات دانش‌آموزان وقت کافی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که استادتان علاوه بر نکات و تکنیک‌های به روز، روش‌های مدیریت زمان برای درس‌ خواندن را به شما یاد می‌دهد.

2.هزینه و قیمت کلاس‌ها و تاثیر در کیفیت آموزش

کلاس‌های کنکور به ۳ روش برگزار می‌شود: آنلاین، در منزل و کلاس‌هایی که در آموزشگاه برگزار می‌شود و عموما گروهی است. از نظر هزینه، کلاس‌های خصوصی تک‌نفره بالاترین قیمت را دارد و بعد از آن می‌توان گفت کلاس‌ آنلاین تک‌نفره و کلاس‌های آموزشگاهی رتبه‌های بعدی را دارند. مسلما تاثیر کلاس کنکور به صورت تک ‌نفره و حضوری بسیار زیاد است.

اما باید گفت که هزینه‌اش هم بیشتر از دو مورد دیگر است.  در این بین هزینه‌ی رفت‌و‌آمد خودتان برای کلاس‌های آموزشگاهی و هزینه‌ی رفت‌و‌آمد استاد را فراموش نکنید. کلاس‌های آنلاین از منظر هزینه و راحتی رتبه‌ی بهتری دارند و در این میان شما عزیزان می‌توانید از کلاس‌های آنلاین سامانه‌های معتبر بهره بجویید.

یکی از این سامانه‌ها، استادبانک است که در حوزه‌ی مشاوره تحصیلی و تدریس خصوصی دانش و تجربه‌ی بالایی دراختیار دارند. در استادبانک بیش از ۱۵۰۰ استاد کاربلد و با تجربه در خدمت شما هستند و شما عزیزان از سراسر کشور با مبلغی مناسب می‌توانید از این استادان یاری بجویید.

هزینه رفت و آمد از عوامل تاثیرگذار در کیفیت و تاثیر کلاس کنکور

3.زمان و مکان مناسب؛ رفت‌آمد و ساعات مناسب

باید درنظر بگیرید که هرچه مکان کلاس‌ها دورتر باشد، رفت‌و‌برگشت سخت‌تر می‌شود و باید هزینه‌ی بیشتری بکنید. اگر در دروس پایه‌ی رشته‌تان مشکل دارید، بهتر است کلاس‌هایتان را از اوایل ترم شروع کنید. کلاس‌ها را با فاصله‌ی زمانی مناسب برگزار کنید تا وقت کافی برای تمرین و تکرار و مرور مباحث داشته باشید.

در آخر، زمان مناسب به میزان ضعف شما در دروس مربوطه و تعداد جلسات لازم برای رفع اشکال بستگی دارد. باید به این موضوع فکر کنید، زمان موردنیاز برای رفت‌وبرگشت، طول مدت کلاس‌ها و محل برگزاری کلاس‌ها روی برنامه ریزی درسی کنکور شما اثر می‌گذارد و باید در هنگام تهیه‌ی این برنامه به این نکات نیز توجه کنید.

4.سابقه آموزشگاه کنکور

حتما سابقه کار آموزشگاه را بررسی کنید. سابقه کار فقط قدمت آموزشگاه نیست، بلکه نتایج دانش‌آموزان آن آموزشگاه هم هست و درصورت نیاز می‌توانید با آن‌ها گفت‌و‌گو داشته باشید و نظرات و تجربیاتشان را جویا شوید.

5.پشتیبانی؛ خدمات درست همراه با پیگیری

حتما درنظر بگیرید که سامانه آموزشی آنلاین، پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته داشته باشد و تا برای حل مشکلات‌تان نهایت تلاش‌شان را بکنند.

چگونه یک کلاس کنکور خوب پیدا کنیم؟

حضور در جلسات آمادگی کنکور بسیار مهم است و باید با دقت کامل صورت بگیرد. معمولا از استادان‌تان در کلاس مدرسه می‌توانید درخواست کلاس خصوصی و کنکور بکنید اما حواستان باشد که استادتان دانش کافی درباره‌ی سوالات کنکوری داشته باشد تا شما به بهترین شکل، تاثیر کلاس کنکور را در روند یادگیری خود حس کنید. عده‌ای از عزیزان هم تمایل دارند از استادان موسسات و سامانه‌های آنلاین کمک بگیرند. برای پیدا کردن یک کلاس کنکور خوب می‌توانید با اطرافیان و یا اساتید مدرسه مشورت کنید و درآخر در اینترنت تحقیق کنید. هنگام جست‌و‌جو دراینترنت از اعتبار و کیفیت موسسات مطمئن شوید.

بهترین تاثیر کلاس کنکور با معلمان استادبانک همراه با خدمات آموزشی متنوع

برای حل دغدغه‌ی کیفیت و اعتبار موسسات و بالا بردن تاثیر کلاس کنکور در موفقیت دانش‌آموز، سامانه‌ی جامع آموزش خصوصی استادبانک را به شما معرفی می‌کنیم. استادبانک در حوزه‌ی مشاوره درسی، مشاوره کنکور و تدریس خصوصی بهترین مشاورین و اساتید کشور را در دسترس عزیزان سراسر ایران قرار داده است.

اساتید و مشاوران استادبانک با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین سطح خدمات، تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان بهترین نتیجه‌ی ممکن را در دوران تحصیل و کنکور کسب کنند.  اگر برای مشاور درسی و کنکوری نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیز است. مشاوره کنکور استادبانک

تاثیر کلاس کنکور در قبولی کنکور تا چه میزان است؟

امکانات آموزشی متنوعی در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد که کلاس خصوصی یکی از آن‌ها است. تاثیر کلاس کنکور در موفقیت دانش‌آموزان، بیش از هر منبع آموزشی دیگری است. به شرطی که در کلاس باکیفیت همراه با معلمی کاربلد شرکت کنند. در این مقاله تاثیر کلاس کنکور در قبولی داوطلبین را به طور کامل بررسی کردیم.

کلاس کنکور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشخص است که تاثیر کلاس کنکور زمانی مثبت خواهد بود که کیفیت و ویژگی‌های لازمی مانند: اساتید برجسته، روش تدریس جدید، خدمات آموزشی باکیفیت و پشتیبانی قوی داشته باشد.